Melatonine tegen jetlag

0

Slecht slapen is funest voor de houdbaarheid. Een jetlag ook. Gelukkig is er een effectief middel om beide problemen te verhelpen.
Veel mensen zweren erbij, maar nog niet alle wetenschappers zijn overtuigd van de slaapverwekkende effecten van melatonine. Melatonine is wel onomstreden bij het bestrijden van slaapproblemen als gevolg van een jetlag. Zo hervonden proefpersonen na een lange vlucht sneller hun normale slaappatroon als zij de dagen voor, tijdens en na de vlucht een keer per dag 5 mg melatonine slikten dan proefpersonen die ter controle zonder het te weten neppillen slikten. De interne biologische klok die het waak-slaapritme regelt, raakt van slag als je in het vliegtuig stapt en naar een andere tijdzone reist. Melatonine kan je helpen om die klok op de plaats van bestemming gelijk te zetten. Het werkt het beste bij reizigers die meer dan vijf tijdzones passeren. Om een jetlag te verzachten, moet je na aankomst een aantal dagen een uur voor het slapengaan 0,5 tot 5 mg innemen.

 

Schijf je in op onze nieuwsbrief!

De ontwikkelingen op het gebied van healthy aging gaan adembenemend snel! Met onze nieuwsbrief ontvang je de nieuwste inzichten en adviezen vers van de pers in je mailbox.

Warm aanbevolen:

Plaats een reactie